Lietuvos oro uostai, siekdami strateginio tikslo iki 2030 metų tapti CO2 neutralia organizacija, skelbia, kad jau šių metų rudenį pradės visų Vilniaus oro uoste keleivius aptarnaujančių autobusų atnaujinimo programą. Bus pradedamos viešųjų pirkimų procedūros ir per artimiausius metus, planuojama, bus nupirkti bei antžeminių kompanijų naudojimui suteikti 12 hibridinių arba visiškai elektra varomų autobusų, kurie pakeis visus šiuo metu jų naudojamus dyzelinius autobusus.
Šiuo metu privataus verslo valdomais autobusais Vilniaus oro uoste keleiviai vežami tarp orlaivių ir terminalo. Pagal dabartinį reglamentavimą tai atlieka antžeminio aptarnavimo kompanijos, kurias keleivių aptarnavimui tiesiogiai samdo oro bendrovės. Lietuvos oro uostai nusprendė imtis valdymo pokyčių ir oro uosto autobusus priskirti centrinei infrastruktūrai. Būsimieji autobusai, kaip ir bagažo juostos, registracijos stalai ar kita infrastruktūros dalis, bus valdomi būtent oro uostų, tačiau pačią paslaugą teiks antžeminio aptarnavimo bendrovių darbuotojai.
„Lietuvos oro uostai stipriai atsinaujina ne tik su naujais terminalais Vilniuje ir Kaune iki 2025 metų, bet ir nelaukdami aptarnaujančio verslo sprendimų pasiūlys naujausią keleivius aptarnaujančių autobusų parką. Džiaugiuosi, kad oro uostai rodo gerą pavyzdį, suprasdami valstybės siekius eiti žaliuoju keliu. Vertinu įmonės virsmą bei veiksmus pereinant prie elektrinių autobusų, kad oro uostuose veikiančių dyzelinių variklių kvapo nebeliktų“, – sako Marius Skuodis, susisiekimo ministras.
Lietuvos oro uostų laikinasis vadovas Aurimas Stikliūnas teigia, kad jau kelerius metus vykdomos derybos su antžeminio aptarnavimo kompanijomis dėl spartesnių, didesnio masto investicijų į jų valdomą autobusų parko atnaujinimą, į mažiau taršias transporto priemones – nedavė norimo rezultato, todėl nuspręsta iniciatyvą perimti į savo rankas ir taip gerinti keleivių aptarnavimo kokybę ir siekti efektyvumo bei aplinkosaugos tikslų.
„Manome, kad tiek keleivių komfortas, tiek aplinkosauginiai tikslai, tiek efektyvumas šiuo atveju yra suderinama ir investuoti būtina, todėl patys imsimės autobusų atnaujinimo tikslo, tikėtina, kad 2025–2026 metais jau visi autobusai Vilniaus oro uoste bus visiškai nauji ir patogūs“, – sako laikinasis Lietuvos oro uostų vadovas.
Lietuvos oro uostų investicijų suma į autobusų parko atnaujinimą paaiškės po viešųjų pirkimų procedūrų.
Anot vadovo, Lietuvos oro uostai yra išsikėlę ambicingus tikslus savo tiesioginėje ir partnerių veikloje susidarančioms CO2 emisijoms mažinti, todėl esminio pokyčio reikia jau artimiausiais metais ir keleivių aptarnavimo transporto srityje. Lietuvos oro uostai taip pat artimiausiu metu pradės ir įkrovimo stotelių vidinėse Vilniaus oro uosto zonose plėtrą, todėl būsimam autobusų aptarnavimui bus pasirengta dar iki jiems startuojant.
Primenama, kad dėl tam tikrų oro bendrovių keliamų reikalavimų Vilniaus oro uoste veikiančios antžeminės kompanijos šiuo metu kai kurių skrydžių keleivius įlaipina ir išlaipina ne per terminaluose esančias specialias galerijas (tiesiogiai į orlaivį), bet veža autobusais.
Susisiekimo ministerijos nuotrauka