Lietuvos oro uostai praneša, kad pasirašytas oficialus susitarimas pratęsti Lietuvos verslo aplinkai svarbius tiesioginius reguliarius skrydžius tarp Vilniaus ir Londono Sičio oro uostų. Sutarties su Lenkijos oro linijomis „LOT Polish Airlines“ vykdymas pratęsiamas nuo šių metų gegužės 1 iki rugsėjo 30 dienos.
Pratęstas susitarimas ir toliau leis verslo bei turizmo sektoriaus atstovams, Jungtinėje Karalystėje gyvenančių lietuvių bendruomenei greitai ir patogiai keliauti tarp dviejų miestų. Pagal pasiektą susitarimą maršrutas pratęstas tokiam laikotarpiui, kokiam pandemijos metu anksčiau jis buvo laikinai sustabdytas.
Skrydžiai viena iš prioritetinių Lietuvai krypčių vyksta 6 kartus per savaitę moderniais „Embraer“ tipo orlaiviais.
Londono Sitis yra Jungtinės Karalystės sostinės finansų centras, kurį iš netoliese įkurto oro uosto pasiekti itin patogu. Nuo oro uosto iki „Canary Wharf“ verslo centrų ir Sičio – vos 10 km, atstumas nesunkiai įveikiamas aplenkiant eismo spūstis.
„LOT Polish Airlines“ yra laimėjusi Lietuvos Vyriausybės 2018 m. skelbtą viešą atranką, leidžiančią valstybėms remti ypatingos svarbos skrydžius Europos Sąjungos viduje. Skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio prasidėjo 2019 m. gegužės 1 dieną.
Šis projektas – viena iš Europos Komisijos reguliavimo išimčių, leidžiančių oro bendrovei skirti valstybės pagalbą skrydžio vykdymui. Svarbu paminėti, kad Jungtinei Karalystei pasitraukus iš Europos Sąjungos, finansavimo pagal šį modelį pratęsti nėra galima, nes jis gali būti taikomas tik ES teritorijoje.
Ruošiamas naujas skatinimo modelis
Lietuvos oro uostai primena, kad tarp svarbiausių 2023 m. įmonės tikslų – parengti ir pradėti įgyvendinti naują, papildomą (prie jau egzistuojančių priemonių) skrydžių skatinimo modelį, kuris grindžiamas rizikos pasidalinimu tarp oro vežėjo ir valstybės. Šiuo metu yra rengiamas jo teisinis ir finansinis įgyvendinimo modelis, vyksta preliminarūs pokalbiai su oro bendrovėmis.
Preliminariu vertinimu, su iš valstybės biudžeto skirta investicijų suma (apie 2 mln. eurų) skatinimo modeliui pakankamai reali pradėti iki dviejų prioritetinių reguliarių skrydžių krypčių.
Teigiama, kad šis skatinimo modelis veiks tik tuo atveju, jei bus skiriamos ilgalaikės investicijos kasmet, mažiausiai du ar tris metus.
Naujasis skatinimo modelis turėtų startuoti dar šių metų antroje pusėje.
Susisiekimo ministerijos nuotrauka