Norint įsigyti tvarkingą naudotą automobilį gali tekti gerokai pavargti. Tuo savo kailiu įsitikino žinomas Lietuvos „drifto“ meistras ir „YouTube“ tinklaraštininkas Norbertas Daunoravičius – Norbe. 3 serijos BMW nusprendęs įsigyti nuomonės formuotojas pasidalino patirtimi, kaip sekėsi susitikus su šio automobilio pardavėju ir kaip pavyko demaskuoti jo vieną po kito žeriamus melus.
Kaip daužtas automobilis pabrango beveik 5 kartus
Prieš vykdamas apžiūrėti už 12 tūkst. eurų parduodamo, 2015 metais pagaminto 3 serijos BMW automobilio, N. Daunoravičius turėjo įtarimą, kad šis galėjo būti praeityje daužtas ar patekęs į rimtesnę avariją. Įvedus VIN kodą automobilių istorijos patikros platformoje „carVertical“, paaiškėjo, jog automobilio priekis ir galas praeityje buvo smarkiai apgadinti.
Nustebino ir faktas, kad 2019 m. aukcione JAV šis automobilis buvo parduotas vos už 3150 JAV dolerių, tačiau vos po poros metų jis pasirodė Lietuvos skelbimų portaluose už beveik 5 kartus didesnę sumą – net 14,5 tūkst. eurų.
Nors ir buvo akivaizdu, kad tokio automobilio pirkti neverta, Norbertas nusprendė susitikti su pardavėju ir savo akimis įsitikinti, kaip buvo sutvarkyti ataskaitos nuotraukose matyti trūkumai.
Pardavėjas savo versiją keitė keletą kartų
Paklaustas apie BMW būklę, pardavėjas tvirtino, kad automobilis nebuvo stipriai daužtas. Jo teigimu, buvo tik pabraižyti bamperiai ir pakeistas vienas žibintas. Be to, pardavėjas tikino, kad patikrinus automobilį dažų matuokliu, visur matėsi panašus dažų sluoksnis.
Visgi, N. Daunoravičiaus atsivežtas dažų matuoklis rodė priešingai ir patvirtino ataskaitoje aptiktus pažeidimus: dažų sluoksnis ant variklio gaubto ir galinės dalies stipriai skyrėsi nuo gamintojo nurodyto vidurkio. Išvydęs skaičius, pardavėjas teisinosi, kad galbūt jo matuoklis jau senas ir rodė netikslius duomenis.
Liko neaišku ir tai, kaip 2019 m. iš JAV į Lietuvą atvykęs automobilis pardavėjo buvo įsigytas. Priremtas prie sienos, BMW savininkas greitai pradėjo keisti savo versijas. Pradžioje patikino, kad automobilį įsigijo pats ir pats jį sutvarkė, o vėliau jau teigė, kad jį pirko iš draugo.
Nors automobilio rida buvo tvarkinga, žalos įrašuose buvo fiksuoti rimti automobilio pažeidimai. Galiausiai apžiūros pabaigoje pats pardavėjas atskleidė, kad buvo tvarkyti ne tik bamperiai ir pakeistas žibintas, bet ir keistas priekinis sparnas.
N. Daunoravičius pastebėjo, kad paties automobilio komplektacija labai gera – sudėti LED žibintai, sportinė apdaila, gražus salonas, tad iš pirmo žvilgsnio automobilis atrodo puikiai. Tai gali labai suklaidinti. Įsigijus tokį praeityje smarkiai daužtą automobilį, gali iškilti daug problemų ir gedimų juo naudojantis ateityje.
„Nenori – nepirk. Mašina tvarkinga, gerai atrodo. Atvažiuos kitas – tikrai paims“, – susierzinęs pokalbį baigė pardavėjas.
Kaip neįkliūti į pinkles perkant automobilį?
Gali būti, kad šis automobilis dabar jau parduotas ir sėkmingai važinėja Lietuvos ar kitos šalies keliais. Tačiau ar saugu važinėti automobiliu, kurį auksarankiai meistrai prikėlė iš metalo laužo krūvos?
„Pardavėjo elgesys tikrai nustebino. Suprantama, kad automobilis gali būti tvarkytas ir dažytas, tame savaime nėra nieko blogo. Tačiau kam meluoti ir slėpti realius faktus, kai šiandien kiekvienas pirkėjas gali lengvai patikrinti automobilio istoriją ir iš karto sužinoti apie jo dabartinę būklę“, – įspūdžiais apie nesėkmingą sandorį dalinosi Norbertas.
Jis neabejoja, kad aklai pasitikėti automobilių pardavėjais negalima, o prieš atvykstant į apžiūrą svarbu padaryti namų darbus. Iš anksto patikrinus automobilio istoriją, bus aišku ar automobilis turėjo avarijų ir į kokias jo vietas vertėtų atkreipti dėmesį apžiūros metu. Taip pat ši informacija padės derybose su pardavėju – žinodami faktus, galėsite susitarti jums palankesnę automobilio kainą.
Nuotr. iš asmeninio archyvo