Vasario 15 dieną Molėtų gimnazijos bibliotekoje vyko debatai tema ,,Santaika mokykloje – misija įmanoma“. Debatavo stipriausios gimnazijos debatų klubo komandos. Teigiantieji – Ugnė Cesiulytė, Gabija Cesiulytė ir Lina Jamantaitė (Nacionalinės debatų akademijos 2015 vicečempionai, Nacionalinio debatų turnyro 2016 čempionai). Neigiantieji – Gintarė Petrauskaitė, Arturas Cesiulis ( gimnazijos ir Molėtų rajono mokinių tarybos pirmininkas) ir Tomas Klevas ( aktyvūs nacionalinių debatų turnyrų dalyviai).
Buvo debatuojama Pasaulio moksleivių debatų čempionatų (WSDC - Worlds Schools Debate Format) formatu.
Teigiančiųjų užduotis buvo įrodyti, kad mokyklos psichologinis mikroklimatas priklauso nuo kiekvieno bendruomenės nario. Mokykla yra kiekvieno artima aplinka ir darna joje yra būtina ir svarbi: turime jaustis patogiai, saugiai ir jaukiai , nes tai turi įtakos mokymo/si rezultatams, asmenybės ugdymui.
Drausmė ir tvarka mokykloje turi būti nustatomi aiškiomis, priimtinomis mokiniams ir mokytojams elgesio taisyklėmis, kurios yra aptartos ir priimtos mokinių ir mokytojų, o ne nurodytos direktoriaus įsakymu, pasiekiami ne bausmių taikymu, bet pozityviu gero elgesio ir mokymosi skatinimu. Kur yra geras ir mokymuisi tinkamas mikroklimatas, ten mokytojai ir mokiniai nori eiti į mokyklą.
Buvo pasidžiaugiama, kad mūsų gimnazijos bendruomenės mikroklimatas yra nuosekliai stiprinamas : sėkmingai veikia mokinių savivalda, vaiko gerovės komisija, vyksta refleksijos dienos, teminės klasės valandėlės, debatai aktualiausiomis temomis, problemos sprendžiamos taikiai ir efektyviai ir t.t. Tarpusavio santykiai grindžiami geranoriškumo, pagarbos bei pasitikėjimo principais.
Santaika mokykloje įmanoma ir tai priklauso nuo visos bendruomenės ir kiekvieno jos nario pastangų. Kaip pasakė rašytojas Rimvydas Židžiūnas: „Harmonija kaip ir pusiausvyra, reikalauja nuolatinių pastangų, kad joje išliktum ar bent jau būtum“.
Neigiantieji atkakliai ginė savo poziciją, įrodinėjant, kad nesantaika mokykloje egzistuoja nuo senu senovės. Patyčios tarp mokinių bei nesutarimai tarp tėvų, mokytojų ir administracijos – nesantaikos mokykloje pagrindas. Mokyklose plintančios ne tik emocinės, bet ir fizinės patyčios kuria tokią nesaugią atmosferą, kad mokymosi motyvacija nustumiama į paskutinę vietą.
Bendruomenę sudaro skirtingi žmonės, kurie yra kaip pirštų antspaudai kiekvienas su savo individualiu charakteriu, kultūros lygiu. Griežtos mokyklos taisyklės, daug reikalaujantys mokytojai, kompromisų neieškantį administracija, perdėta kontrolė niekada mokykloje nesukurs darnos ir atmosferos, kurioje būtų gera.
Abi komandos pateikė savo svarius argumentus bei daugybę juos įrodančių pavyzdžių ir faktų. Netrūko aršių pravokuojančių aponentų klausymų, replikų bei pastabų.
Diskusija trūko 1 val. 30 min. Teisėjavo žiūrovai – IV gimn. klasių mokiniai (apie 40), kurie balsavo kortelėmis: žalia spalva palaikė teigiančiųjų poziciją, raudona – neigiančiųjų, o geltona reiškė neapsisprendimą. Balsuojama visada debatų pradžioje ir pabaigoje. Tai leidžia pamatyti žiūrovų nuomonės pasikeitimą, kokia komanda įtikino labiau. Šios diskusijos pradžioje balsavimo metu dominavo visos trys spalvos apylygiai. Debatų rezultatas netikėtas - lygusios ir ... nei vieno neapsisprendusio žiūrovo.
Šis renginys atkreipė mokinių dėmesį į tai, kad siekiant aukštų mokymosi pasiekimų, būtina sukurti mokymuisi tinkamą aplinką, kad kiekvienas mokyklos bendruomenės narys kuria tokią aplinką ir jaučiasi už ją atsakingas.
Valentina ZAPOLSKIENĖ
Debatų klubo vadovė
Molėtų gimnazija