Siekiant aprūpinti Ukrainą degalais bei patenkinti Lenkijos naftos grupės „Orlen“ poreikius, jos valdoma Lietuvos naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ šiemet ketina beveik du kartus išplėsti pasienyje su Lenkija, Mockavoje, esančio naftos produktų terminalo pajėgumus.
Pasak bendrovės komunikacijos vadovo Tomo Digaičio, dabar terminale per mėnesį galima perkrauti iki 90 tūkst. tonų benzino ir dyzelino krovinių, o antrąjį šių metų pusmetį išplėtus pajėgumus bus galima krauti iki 170 tūkst. tonų.
„Tuomet bus užtikrintas stabilus degalų tiekimas Ukrainos rinkai, padidės „Orlen Lietuvos“ eksporto geležinkeliais pajėgumai ir sustiprės visos „Orlen“ grupės lankstumas regione“, – BNS teigė T. Digaitis.
Jo teigimu, plečiant terminalo pajėgumus bus sumontuoti papildomi naftos produktų krovos įrenginiai, siurbliai, benzino garų surinkimo įrenginys, atnaujintos informacinės technologijos.
Pasak T. Digaičio, 2022 metų pavasarį naftos produktus į Ukrainą pradėjus gabenti geležinkeliu per Lenkiją, terminalo pajėgumų nebeužteko bendrovės poreikiams.
„Šalis jungiant skirtingoms geležinkelio vėžėms, naftos produktų krovinius tenka perkrauti šiame terminale, tačiau jo pajėgumai, kurie buvo pakankami „Orlen“ grupės poreikiams, tapo butelio kakleliu siekiant ir aprūpinti Ukrainą, ir atliepti „Orlen“ poreikius“, – teigė T. Digaitis.
„Nuo tol (2022 metų – BNS) padidinti terminalo pralaidumą buvo siekiama įvairiomis priemonėmis – nuolat augo terminalo darbuotojų skaičius, operacijos vykdytos 24 valandas per parą, išplėsta muitinės zona. „Orlen Lietuva“ priėmė sprendimą panaikinti eksportą ribojančias aplinkybes ir šiais metais išplėsti terminalo pajėgumus“, – aiškino jis.
Kiek bus investuota į terminalo pajėgumų plėtrą, „Orlen Lietuva“ neatskleidžia.
Prieš 2022 metų vasarį Rusijos pradėtą plataus masto invaziją į Ukrainą Mockavos terminalas naudotas vidiniams „Orlen Lietuvos“ poreikiams regione, o į Ukrainą produktai iš gamyklos Mažeikiuose gabenti geležinkeliu per Baltarusiją.
2022 metų vasario pradžoje Minskui sustabdžius geležinkeliais gabenamų lietuviškų trąšų ir naftos produktų tranzitą per Baltarusiją, „Orlen Lietuva“ buvo sustabdžiusi jų eksportą į Ukrainą.
Bendrovė praėjusių metų ataskaitoje skelbia, kad jos pardavimai Ukrainos rinkoje pernai, palyginti su 2022 metais, augo 68,6 proc. iki 624 tūkst. tonų. 2023 metais „Orlen Lietuva“ iš viso pardavė beveik 8,8 mln. tonos naftos produktų.
Bendrovės vadovas Radoslawas Misztalewskis (Radoslavas Mištalevskis) interviu BNS sausį teigė, kad „Orlen Lietuva“ yra vienas pagrindinių kuro tiekėjų Ukrainai.
Lazdijų rajone esantis Mockavos terminalas daugiausia skirtas perkrauti naftos produktų krovinius tarp skirtingų geležinkelio vėžių.
BNS nuotr.
Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.