AB „ORLEN Lietuva“ su kompanija „Mammoet“ pasirašė sutartį dėl 1800 tonų reaktoriaus, skirto naujo naftos perdirbimo produktų gamyklos, įsikūrusios Lietuvos šiaurės vakaruose, įrenginio statybai, transportavimo. 2023 m. rugpjūčio mėnesį 100 metrų ilgio, 6,5 metrų pločio ir 10 metrų aukščio krovinys bus gabenamas apytiksliai 150 kilometrų ilgio maršrutu iš Klaipėdos uosto į Mažeikių naftos perdirbimo produktų gamyklą.
Į uostą atgabentas reaktorius bus iškrautas iš jį atgabenusio laivo ant 88 ašių tralo, kuris reaktorių transportuos iš uosto į naftos perdirbimo produktų gamyklą. Todėl, atsižvelgiant į reaktoriaus dydį, didžiausias iššūkis yra ne tiek paties transporto, kiek maršruto parinkimas. „Mammoet“ teks priimti gerai apgalvotus sprendimus, leisiančius su tokiu kroviniu kirsti tiltus ir pralaidas bei su tokio ilgio kroviniu įveikti siaurus posūkius.
Vertinant ilgalaikius santykius su AB „ORLEN Lietuva“ bei atsižvelgiant į tai, kad sunkiasvorio krovinio transportavimo panašiu maršrutu projektas jau buvo įgyvendintas 2008 m., į „Mammoet“ buvo kreiptasi 2019 metais dėl studijos atlikimo tokio dydžio krovinio gabenimo maršruto parinkimui. „Mammoet“ turėjo peržiūrėti visus galimus reaktoriaus transportavimo iš uosto į naftos perdirbimo produktų gamyklą variantus, pateikti savo siūlymus akcinės bendrovės „ORLEN Lietuva“ įvertinimui ir optimaliausio varianto pasirinkimui. Užbaigus šią studiją ir parinkus maršrutą, su „Mammoet“ buvo pasirašyta sutartis dėl transportavimo.
Pasak „ORLEN Lietuva“ generalinio direktoriaus Michal Rudnicki: „Naujo įrenginio statybos Mažeikių naftos perdirbimo produktų gamykloje projektas žymi vieną iš didžiausių privataus Lenkijos kapitalo investicijų Lietuvos istorijoje, kuri pagyvins darbo rinką, kurs darbo vietas ir kels profesionalumą vietos ekonomikoje. 1800 tonų reaktoriaus transportavimas yra vienas iš svarbiausių Likučio hidrokrekingo įrenginio statybos projekto etapų, tad „Mammoet“ darbo rezultatai labai svarbūs šio projekto sėkmei.“
„Mammoet“ Rusijoje, Baltijos šalyse ir Suomijoje atstovaujantis pardavimų direktorius Edvinas Ivanauskas sako, kad: „Akcinės bendrovės „ORLEN Lietuva“ sprendimas bendradarbiauti su mumis tiesiogiai ne tik dėl maršruto studijos parengimo, bet ir dėl jos įgyvendinimo, rodo pasitikėjimą mūsų žiniomis, patirtimi bei profesionalumu didžiagabaričių krovinių transportavime. 150 kilometrų ilgio maršruto parengimas yra ypatingai sudėtinga užduotis. Tai, kad ORLEN patikėjo šią užduotį įgyvendinti mums, mes laikome dideliu komplimentu.“ Taip pat jis priduria: „Darysime viską, kad šis pasitikėjimas tik augtų, kad jis peraugtų į galimybę Baltijos šalyse įgyvendinti net ir dar didesnių projektų šiai bendrovei.“
Akcinė bendrovė „ORLEN Lietuva“ yra naftos perdirbimo bendrovė, valdanti vienintelę Baltijos šalyse naftos perdirbimo produktų gamyklą, taip pat naftos ir naftos produktų tinklą ir jūrinį terminalą. Pagrindinės bendrovės veiklos sritys yra naftos produktų gamyba ir pardavimas. Naftos perdirbimo produktų gamykla perdirba apie 10 milijonų tonų naftos per metus.
AB „ORLEN Lietuva“ yra viena žinomiausių, ženklią įtaką Lietuvos ekonomikai darančių, šalies įmonių. Bendrovė yra didžiausia mokesčių mokėtoja ir viena iš didžiausių eksportuotojų šalyje. AB „ORLEN Lietuva“ yra svarbiausia benzino ir dyzelino tiekėja Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Bendrovės produktai taip pat eksportuojami į Vakarų Europą, JAV, Ukrainą ir kitas šalis.
Istorinė bendrovės archyvo nuotrauka iš 2008 m. vykusio kito didžiagabaričio krovinio atgabenimo į AB „ORLEN Lietuva“ panašiu maršrutu.