Kitąmet mažės ūkininkams tenkanti administracinė našta – pradės veikti bendras Žemės ūkio ir kaimo verslo ir Ūkininkų registrų portalas, tad ūkininkai, kasmet atnaujindami žemės ūkio naudmenų duomenis viename registre, vienu prisijungimu galės atnaujinti juos ir kitame. Be to, ūkininkai galės tai padaryti savo namuose, internetu. Skaičiuojama, kad dėl to administracinės naštos dydis sumažės daugiau nei 50 tūkst. eurų per metus.
Šiandien Vyriausybė priėmė nutarimą dėl Ūkininkų ūkių registro nuostatų patvirtinimo, kuriuo patikslinama ūkių registravimo Ūkininkų registre tvarka, įsigaliosianti jau nuo 2018 m. sausio 1 d. Naujoji registravimo tvarka ne tik padės sutaupyti laiko bei lėšų, bet ir padės išaiškinti faktiškai veikiančius, aktyvius ūkius.
Ūkininkai duomenis turės atnaujinti kiekvienais metais, ne vėliau kaip iki tų metų gruodžio 31 d. Kasmetinis duomenų atnaujinimas reikalingas tam, kad būtų aišku, ar ūkininkai verčiasi žemės ūkio veikla, ar kita ūkininkams įstatymų neuždrausta veikla, ar per ūkio įregistravimo metus nepasikeitė žemės ūkio veiklos pobūdis, kiti duomenys. Tokiu būdu bus užtikrinama, kad Ūkininkų ūkių registre būtų tik aktuali informacija apie faktiškai veikiančius ūkius.
Registro tvarkytoja – VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras (ŽŪIKVC) – kasmet iki kovo 31 d. atliks duomenų patikrinimą ir nustatys, ar ūkio duomenys buvo atnaujinti per praėjusius kalendorinius metus. Išsiaiškinus, kad tai nebuvo atlikta, bus inicijuojamas ūkio išregistravimas. Apie tai ŽŪIKVC informuos savivaldybių administracijas, kurios informuos ūkininkus apie numatomą ūkio išregistravimą. Ūkininkai, dėl vienokių ar kitokių priežasčių, neatnaujinę savo duomenų, gaus vienų metų terminą nustatytiems trūkumams pašalinti. Jei per numatytą terminą duomenys visgi nebus atnaujinti, ūkis bus išregistruojamas.
Žemės ūkio ministerijos informacija